Predstave / Koncert Objavljeno: 28.6.2022.

Laura Vadjon – barokna violina / Pavao Mašić – čembalo

Laura Vadjon – barokna violina / Pavao Mašić – čembalo

Na programu su djela baroknih skladatelja iz 17. stoljeća:

Johann Heinrich Schmelzer (1623-1680) Sonata quarta (1664) 

Dario Castello (1602-1631) Sonata seconda 

Antonio Vivaldi (1678 - 1741)  Sonata u d-molu, op.2 br. 3, RV 14 
Andante – Allegro- Adagio – Allegro 

George Friderich Handel  Suite in F major, HWV 428   
Adagio – Allegro – Adagio - Allegro   

George Frideric Handel (1685-1759)  Sonata in D Major, op.1 no. 13 
Affetuoso – Allegro – Larghetto – Allegro  
Georg Friderich Handel Sonata in  d Minor, HWV  359a 
Grave – Allegro – Adagio – Allegro  

Arcangelo Corelli (1653-1713)  Sonata op.5, nr. 12 «La Folia» 

 

Violinistica Laura Vadjon prva je hrvatska umjetnica na baroknoj violini, te jedna od začetnica novih stilskih kretanja i vodeće ime na području reprodukcije glazbe starih epoha u Hrvatskoj. Laura Vadjon ravnateljica je i prva violina Hrvatskog baroknog ansambla s kojim od 1999. godine koncertira u Hrvatskoj i inozemstvu, donoseći na pozornice brojne hrvatske praizvedbe djela zaboravljenih skladatelja kao i velikana razdoblja glazbenog baroka i klasike. Redovito surađuje s nizom najznačajnijih imena svjetske barokne glazbene scene,a svirala je i s raznim ansamblima u zemlji i inozemstvu (Zagrebački solisti, L'arte del mondo,London Handel Players,Florilegium,Le Concert Spirituel...). Članica je London Handel Orchestra s kojim redovito nastupa u Velikoj Britaniji,napose na London Handel Festivalu svakog proljeća,u prestižnim dvoranama i crkvama. U interpretaciji solističke i komorne glazbe ostvarila je mnogo uspješnih koncertnih i diskografskih projekata, a posebno se istaknula kao interpret glazbe ranog talijanskog baroka te djela Händela i  Mozarta. Glazbenica je izuzetno prepoznatljivog i osebujnog tona, stila te glazbeno interpretativne delikatnosti, a odlikuje se originalnim i promišljenim izvedbama uz veliko poznavanje dramatskih i afektivnih značajki glazbe baroknog razdoblja. Laura Vadjon muzicira na autentičnom povijesnom glazbalu, radu talijanskog graditelja Giovannia Battiste Guadagninia iz 1751. godine. Dobitnica je rektorove i dekanove nagrade, nagrade društva sveučilišnih nastavnika i drugih znanstvenika te nagrada Milka Trnina i Porin kao i brojnih drugih hrvatskih stručnih priznanja s Hrvatskim baroknim ansamblom: Orlando,( DLJI 2014.), Ivan Lukačić,( VBV 2016.),Nagrada grada Zagreba (2020.) Koncertirala je u dvadesetak zemalja Europe, Rusiji, Japanu i Južnoj Americi. Profesorica je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu od 1995.godine gdje predaje komornu glazbu 17. i 18. st. s naglaskom na povijesno i stilski obaviještenu interpretaciju. 2020. je proslavila 25 godina rada, svečanim koncertom u dvorani Blagoje Bersa. Ravnateljica je uspješnog i jedinstvenog Korkyra Baroque Festivala čiji programi na otoku Korčuli i poluotoku Pelješcu predstavljaju vodeće svjetske ansamble i soliste specijalizirane za izvođenje glazbe baroka i klasike na starim instrumentima. Promicateljica je izvornog zvuka glazbe starih epoha i svoj entuzijazam prenosi na suradnike, studente i publiku. 

Pavao Mašić, dobitnik nagrade Grand Prix Bach i nagrade publike na Bachovom natjecanju orguljaša u Lausanni (2006.), razvija uspješnu karijeru koncertnog orguljaša i čembalista. Raznovrsni interesi njegovog umjetničkog djelovanja obuhvaćaju repertoar baroka i romantizma – s naglaskom na opusima J. S. Bacha, te francuskih i hrvatskih skladatelja - koji, u kombinaciji s temeljitim istraživačkim radom, kao i konstantnom potragom za što izražajnijim interpretacijama, rezultiraju upečatljivim, virtuoznim i vrlo cijenjenim nastupima. Nakon završenih studija glazbe u Zagrebu, nastavio je poslijediplomske studije orgulja u Lausanni kod Kei Koito, te čembala u Freiburgu kod Roberta Hilla. Dodatne umjetničke impulse dobiva radom s istaknutim umjetnicima kao što su Bob van Asperen, Anđelko Klobučar, Ton Koopman, Laurence Cummings, Daniel Roth, Luigi F. Tagliavini i Christoph Bossert. U razdoblju od 2008. do 2013. kontinuirano se usavršava kod najistaknutijih čembalista današnjice kao što su Pierre Hantaї, Christophe Rousset i Skip Sempé, te u listopadu 2013. g. kao stipendist Francuske Akademije u Rimu odlazi na studijski boravak posvećen interpretaciji francuske glazbe za čembalo u Vili Medici, u kojoj se još od 1803. g. najistaknutiji francuski umjetnici – dobitnici čuvene Rimske Nagrade – intenzivno posvećuju umjetničkom radu. Zahvaljujući Fondaciji Royaumont usavršavao se u razdoblju od 2015. do 2018. uz istaknute umjetnike kao što su Blandine Verlet, Aline Zylberajch-Gester, Pierre Hantaї, Jean-Baptiste Robin, Daniel Roth, Vincent Warnier i Thomas Lacôte. Jedan od najafirmiranijih hrvatskih glazbenih umjetnika svoje generacije, Mašić od 1999. g. djeluje kao glavni orguljaš crkve sv. Marka na Gornjem gradu u Zagrebu gdje nastavlja bogatu tradiciju sviranja orgulja koja se u toj povijesnoj crkvi kontinuirano bilježi još od 1359. g. Usporedno djeluje u zvanju izvanrednog profesora na Muzičkoj akademiji u Zagrebu gdje razvija široku pedagošku djelatnost i odgaja nove generacije čembalista i orguljaša. Također, već dvadesetak godina djeluje kao glavni orguljaš Opere HNK u Zagrebu. Redovito koncertira diljem Južne Amerike, Rusije, Europe i Izraela (Bogota, Moskva, Sankt Peterburg, Perm, Basel, Lausanne, Budimpešta, Bratislava, Beč, Freiburg, Zaragoza, Porto, Jeruzalem, Betlehem, Nazaret, Tel Aviv). Sudjeluje u radu žirija međunarodnih natjecanja, voditelj je Orguljaške ljetne škole koja se preko 25 godina održava u Šibeniku, a kao umjetnički voditelj festivala Orgulje sv. Marka zaslužan je za koncertna gostovanja dvadesetak svjetski istaknutih orguljaša koji su po prvi put posjetili Hrvatsku.  

Kvaliteta njegova umjetničkog djelovanja prepoznata je s više od 25 važnih inozemnih i domaćih nagrada (Ivo Vuljević, Kantor, Jurica Murai, Ivan Lukačić, Orlando, Porin, Milka Trnina, Nagrada grada Zagreba) među kojima se izdvajaju nagrade na međunarodnim natjecanjima orguljaša u Lausanni, Zaragozi i Puli, a jedini je hrvatski kandidat koji je sudjelovao na čuvenom svjetskom natjecanju orguljaša u St. Albansu (UK) u više od 50 godina njegova postojanja. Iza njega su mnoge značajne izvedbe: Šest partita i Umijeće fuge J. S. Bacha, ciklusi Uzašašće i Rođenje Gospodinovo O. Messiaena, integralne izvedbe orguljskih opusa J. S. Bacha, C. Francka i D. Buxtehudea (u suradnji s Antom Knešaurekom), koncerti za orgulje i orkestar Francisa Poulenca, Ante Knešaureka, Stjepana Šuleka i Silvija Foretića, kao i intenzivan rad na pripremi i tisku sabranih djela za orgulje Anđelka Klobučara. 

Snima za Hrvatsku radioteleviziju i Croatiu Records; raznolika diskografija uključuje pet solističkih albuma ovjenčanih s ukupno 11 Porina, od čega su čak dva albuma: 1685. Bach, Handel, Scarlatti (2011.) i Bach: Umijeće fuge (2017.) proglašeni najboljim klasičnim albumima godine. Njegov recentni dvostruki album pod nazivom Franjo Dugan: Sabrana djela za orgulje po prvi put predstavlja čitav orguljski opus tog istaknutog skladatelja i orguljaša zagrebačke katedrale. 

Tagovi: Laura Vadjon i Pavao Mašić 68. Splitsko ljeto