Impresivna pjevačka podjela u spektakularnoj peristilskoj Aidi na 63. Splitskom ljetu

Impresivna pjevačka podjela u spektakularnoj peristilskoj Aidi na 63. Splitskom ljetu

Verdijeva Aida, vječni i najprepoznatljiviji znak Splitskog ljeta, vraća se i ove godine na Peristil u svoj jedinstveni spektakularni ambijent. Izvedbama, koje su na programu u su u subotu i ponedjeljak 22. i 24. srpnja, ravnat će maestro Ivo Lipanović. Predstojeće izvedbe bit će 120. i 121. izvedba „opere nad operama“ na splitskom carskom trgu.

Impresivna pjevačka podjela u spektakularnoj peristilskoj Aidi na 63. Splitskom ljetu

Verdijeva Aida, vječni i najprepoznatljiviji znak Splitskog ljeta, vraća se i ove godine na Peristil u svoj jedinstveni spektakularni ambijent. Izvedbama, koje su na programu u su u subotu i ponedjeljak 22. i 24. srpnja, ravnat će maestro Ivo Lipanović. Predstojeće izvedbe bit će 120. i 121. izvedba „opere nad operama“ na splitskom carskom trgu.

Ovogodišnja pjevačka podjela sastavljena je od vrhunskih pjevača velike međunarodne reputacije. Kao protagonisti nastupit će bugarska sopranistica Cvetelina Vasileva u naslovnoj ulozi, pjevačica koja je na prošlogodišnjem Splitskom ljetu ostvarila impresivnu ulogu Turandot. Uloga Radamesa povjerena je jednom od najzanimljivijih tenora današnje glazbene scene Zoranu Todorovichu, talijanska sopranistica Raffaella Angeletti bit će Amneris, ulogu Ramfisa tumačit će bas splitske Opere, nacionalni operni prvak Ivica Čikeš, Amonasro će biti proslavljeni hrvatski bas bariton Giorgio Surian, dok su uloge glasnika i svećenice povjerene Vinku Maroeviću Antoniji Teskeri. Ova produkcija Aide premijerno je izvedena na 60. Splitskom ljetu 2014. u režiji Dražena Siriščevića i po sudu mnogih najraskošnija je to peristilska Aida do sada. Atraktivne kostime kreirao je Juraj Zigman, a scenografiju koja je sjajno nadogradila impozantni carski trg potpisuje Slaven Raos.

“Dioklecijanovi graditelji, zidajući Peristil kao da su mislili na Aidu. Pozornica i gledalište stapaju se u jedno, a to je najveća vrijednost koju jedan ambijent može dati izvođačima i publici…“ zapisao je kroničar u tisku te 1954.  godine nakon prve peristilske Aide na Prvim Splitskim ljetnim priredbama. Od tada je Verdijeva opera postala za dugo neizostavnom konstantom Festivala i sa 120 dosadašnjih prikazivanja najizvođenija, najposjećenija, jednom riječju najomiljenija i najprepoznatljivija predstava Splitskog ljeta, njegov vječni zaštitni znak.

Bugarska sopranistica Cvetelina Vasileva vraća se Splitskom ljetu gdje je prošle godine debitirala briljirajući u naslovnoj ulozi u premijernoj produkciji Turandot. Tako je njen nastup ocijenila kritika, ističući „glas nevjerojatne mekoće i fleksibilnosti, ali i snage u izražajnim vrhuncima...“. Zoran Todorovich jedan je od najzanimljivijih tenora današnje glazbene scene. U svojoj bogatoj međunarodnoj karijeri nastupao je u brojnim velikim svjetskim glazbenim središtima. Počevši u Državnoj operi u Hannoveru kao lirski tenor postupno širi svoj repertoar u spinto i dramski fah. Surađuje s najznačajnijim primadonama današnjice kao što su Montserrat Caballé, Edita Gruberová, June Anderson, Violeta Urmana, Elīna Garanča, Maria Guleghina i Anja Harteros, čiji je redoviti partner u opernim predstavama, na koncertima i televizijskim nastupima. Talijanska dramska sopranistica Raffaella Angeletti također debitira na Splitskom ljetu, a riječ je o pjevačici bogatog repertoara kojeg izvodi na nekim od najznačajnijih talijanskih i svjetskih opernih pozornica.

Obje peristilske izvedbe Aide  na 63. Splitskom ljetu započinju u 21 sat.