EasyDNNNews

Cavalleria rusticana s vrhunskom pjevačkom podjelom na otvorenju 67. Splitskog ljeta

Cavalleria rusticana s vrhunskom pjevačkom podjelom na otvorenju 67. Splitskog ljeta

Na medijskoj konferenciji u splitskom Hrvatskom narodnom kazalištu predstavljena je opera Cavalleria rusticana čijom će premijerom 14. srpnja na Peristilu biti otvoreno 67. Splitsko ljeto. Remek-djelo opernog verizma, Cavalleria rusticana je na rimskoj praizvedbi 1890. izazvala jednu od najvećih senzacija u povijesti opere. Ovaj scensko-glazbeni dragulj natopljen strašću i s osvetom kao glavnim pokretačkim motivom, do danas je jedan od najomiljenijih i najizvođenijih opernih naslova. Novim splitskim uprizorenjem ravnat će maestro Ivo Lipanović, redateljica je Jelena Bosančić, a uz Orkestar i Zbor HNK Split kao solisti nastupit će Kristina Kolar, Max Jota, Antonija Teskera, Paolo Gavanelli Stefany Findrik.

Na medijskoj konferenciji u splitskom Hrvatskom narodnom kazalištu predstavljena je opera Cavalleria rusticana čijom će premijerom 14. srpnja na Peristilu biti otvoreno 67. Splitsko ljeto. Remek-djelo opernog verizma, Cavalleria rusticana je na rimskoj praizvedbi 1890. izazvala jednu od najvećih senzacija u povijesti opere. Ovaj scensko-glazbeni dragulj natopljen strašću i s osvetom kao glavnim pokretačkim motivom, do danas je jedan od najomiljenijih i najizvođenijih opernih naslova. Novim splitskim uprizorenjem ravnat će maestro Ivo Lipanović, redateljica je Jelena Bosančić, a uz Orkestar i Zbor HNK Split kao solisti nastupit će Kristina Kolar, Max Jota, Antonija Teskera, Paolo Gavanelli Stefany Findrik.

Cavalleria rusticana s vrhunskom pjevačkom podjelom na otvorenju 67. Splitskog ljeta

Cavalleria rusticana s vrhunskom pjevačkom podjelom na otvorenju 67. Splitskog ljeta

„Plan je da na sezonu ovom naslovu pridružimo i I pagliacci pa zajedno izvodimo te dvije jednočinke kako je u opernom svijetu uvriježeno.“ kazao je, između ostalog, na početku ravnatelj Splitskog ljeta Srećko Šestan. „Sretan sam što ovako vrijedno operno djelo imamo priliku izvesti nakon duge pauze na koju smo bili prisiljeni zbog epidemioloških uvjeta“, kazao je ravnatelj Opere HNK Split Jure Bučević. „Dirigirao sam izvedbama Cavallerije... pet puta u inozemstvu, jednom u Osijeku i izuzetno mi je drago što je preda mnom i ova splitska premijera. Ovo mi je zasigurno najbolja podjela do sad iako sam i do sada imao odlične podjele. Kristina Kolar dobro poznaje ovu ulogu, za nju je dobila i našu najvrjedniju opernu nagradu Milka Trnina. Max Jota je sazreo kao tenor i u naponu je svoje snage. U Splitu ga, iz Rigoletta i Lombardijaca, poznajemo kao lirskog tenora, a sad upoznajemo i kao odličnog dramskog tenora. Gospodin Gavanelli je doajen ove predstave, pjevao ju je, između ostalog i u finalu filma Kum 3, ali i na najvećim svjetskim opernim pozornicama, Metropolitanu, Bečkoj državnoj operi, veronskoj Areni. Iako je jednočinka, meni je ovo jedna od najtežih opera za dirigiranje, orkestracija je takva da je jako teško usuglasiti sve instrumente i glasove. No, orkestar je odličan, popunjen brojnim mladim glazbenicima, mahom sa splitske Umjetničke akademije, a zbor odnedavno vodi sjajni mladi zborovođa maestro Veton Marevci koji je popunio zbor i ojačao ga kao ansambl. Pri tom, Jelena Bosančić u režiji se drži partiture i glazbe i ova me suradnja izuzetno veseli“ istaknuo je dirigent Ivo Lipanović. „Zahvalna sam na prekrasnom castu. Oni su me podržali u ideji da se odmaknemo od tipične operne geste, da izričaj bude dramski, da i u emociji iznesu tu glazbu onako kako ju je Mascagni napisao. Scenografija je takva da ne sakriva Peristil, scenograf Bakotić i ja nazvali smo je 'nevidljivi grad'. To je svojevrsna scenografija-kutija koja daje osnovne nužne naznake sicilijanskog sela ali ne smeta jedinstvenoj vizuri Peristila, ne sakriva je. Kostimografkinja Sonja Obradović napravila je divne kostime. Sve to obogatile su video-produkcije Darka Škrobonje, svojevrsne flash-backove na kojima vidimo protagoniste ovog ljubavnog četverokuta u vremenima kad su bili djeca“ kazala je redateljica Jelena Bosančić.  „Predivan orkestar i zbor, kolege solisti stvorili su sjajnu atmosferu koja je izuzetno bitna. Nisu u pjevanju bitne samo glasnice, cijelo naše tijelo sudjeluje, emocije su izuzetno važne a s ovakvom je ekipom sve puno lakše i kvalitetnije“, naglasila je nacionalna prvakinja sopranistica Kristina Kolar koja tumači ulogu Santuzze. Brazilski tenor Max Jota, solist Opere HNK Split, dobro je poznat pjevač splitskoj publici. „Ulogom Turiddua debitirao sam kao vrlo mlad  i neiskusan pjevač u rodnom Brazilu. Ovo je snažna i vrlo inenzivna opera i ja sam jako sretan što se nalazim ovdje u vremenima kad se pokušavamo vratiti životu nakon Covida“, kazao je Jota. „Cavalleria rusticana je za nas koji pjevamo tehnički jako teška budući da treba kontrolirati njene tehničke i emotivne aspekte. Težak je to zadatak za dirigenta i redateljicu. Zbog toga vjerujem kako je pred nama zadivljujuća i vrlo lijepa predstava“. Bariton Paolo Gavanelli, koji tumači ulogu Alfija, pjevač je impresivne biografije. Sve baritonske uloge ne samo verdijanskog repertoara pjevao je na najvećim opernim pozornicama, pa je tako Alfija tumačio I na daskama njujorškog Metropolitana, veronske Arene, bečke Staatsopere, na festivalu u Riminiju pod ravnanjem maestra Riccarda Mutija. „Nisam ovu ulogu pjevao često, ali pjevao sam je u važnim teatrima. Rođen sam na Siciliji, što nije nebitno, a pored pomenutih velikih pozornica pjevao sam ulogu Alfija u finalu filma Kum 3 pod ravnanjem maestra Copolle, oca filmskog redatelja. Redateljica je, po mom mišljenju, napravila odličan posao. Kad mi je rekla da želi napraviti film, a ne operu, složio sam se s njom. Želim zahvaliti i maestru Lišpanoviću samo s dvije riječi: 'on zna'. Prvi put sam u Splitu i jako sam sretan zbog toga. Grad je predivan a svi u kazalištu su mi poput obitelji.“

Premijera opere Cavalleria rusticana na Peristilu je 14. srpnja odmah nakon svečanog otvorenja koje započinje u 21 h, a reprizna izvedba  16. srpnja u 21 h.