Novosti / Objavljeno: 7/29/2015

Na vokalnom recitalu Velika američka pjesmarica Cynthia Hansell Bakić pjeva Gershwina

Na vokalnom recitalu Velika američka pjesmarica Cynthia Hansell Bakić pjeva Gershwina

Sopranistica Cynthia Hansell Bakić održat će u sklopu 61. Splitskog ljeta vokalni recital nazvan Velika američka pjesmarica / Great American Songbook u četvrtak 30. srpnja u splitskoj Galeriji umjetnina s početkom u 21 sat. Dugogodišnja primadona Opere Hrvatskog narodnog kazališta Split ovim će koncertom spojiti svoju ljubav prema dvije svoje domovine, Sjedinjenim Američkim Državama i Hrvatskoj kao i prema Splitu i festivalu gdje je ostvarila najveći broj uloga i nastupa u svojoj bogatoj karijeri. Gđu. Hansell Bakić na klaviru će pratiti Zoran Velić.

Sopranistica Cynthia Hansell Bakić održat će u sklopu 61. Splitskog ljeta vokalni recital nazvan Velika američka pjesmarica / Great American Songbook u četvrtak 30. srpnja u splitskoj Galeriji umjetnina s početkom u 21 sat. Dugogodišnja primadona Opere Hrvatskog narodnog kazališta Split ovim će koncertom spojiti svoju ljubav prema dvije svoje domovine, Sjedinjenim Američkim Državama i Hrvatskoj kao i prema Splitu i festivalu gdje je ostvarila najveći broj uloga i nastupa u svojoj bogatoj karijeri. Gđu. Hansell Bakić na klaviru će pratiti Zoran Velić.

Program koncerta čine, naime, skladbe iz opusa Georgea Gershwina objedinjene u Velikoj američkoj pjesmarici kanon najvažnijih američkih popularnih pjesama i jazz standarda ranog 20. stoljeća. George Gershwin, čuveni američki skladatelj i pijanist koji je najaktivniji bio dvadesetih i tridesetih godina prošlog stoljeća svjetsku je slavu postigao Rapsodijom u plavom (1924), skladbom za klavir i orkestar najpoznatijim primjerom simfonijskog jazza u kojemu su spojeni jazz i klasična glazba. Kroz Gershwinovo stvaralaštvo američka glazba dobila je vlastiti stil, različit od europskog. Osim Rapsodije u plavom poznati su mu još Klavirski koncert u F-duru (1925), Amerikanac u Parizu (1928), Druga rapsodija (1932) i Kubanska uvertira (1934). Gershwin je autor i prve američke opere, Porgy i Bess (1935) koja je premijerno izvedena u Bostonu, potom na Broadwayu, a od tada se izvodi diljem svijeta.

Cynthia Hansell-Bakić, dugogodišnja prvakinja Opere Hrvatskoga narodnog kazališta u Splitu, rođena je u Sjedinjenim Američkim Državama. Od jedanaeste godine života nastupala je kao solistica u brojnim programima organiziranim diljem države New Jersey, uči klavir i pohađa tečajeve klasičnoga baleta. U srednjoj školi osvaja niz nagrada, državnih i regionalnih. Nakon završetka opće gimnazije dodijeljena joj je četverogodišnja stipendija Trustees, New England Conservatory of Music in Boston, kao najtalentiranijoj mladoj pjevačici. Ta stipendija omogućila joj je studiranje na jednoj od najuglednijih glazbenih institucija u SAD-u. Tjekom studija stalno je nastupala s Boston Symphony Orchestrom pod ravnanjem najvećih svjetskih dirigenata: Erich Leinsdorf, Seiji Ozawa, Zubin Mehta, Sir Michael Tilson Thomas i mnogi drugi. Diplomirala je Bachelor of Arts na New England Conservatory of Music u Bostonu, Massachusets u SAD u klasi profesora Lava Vrbanića. Godine 1971. dodijeljena joj je stipendija za postdiplomski studij u Austriji, specijalnost njemački LIED na Mozarteumu u Salzburgu. Iste godine postaje stalnom članicom Opere HNK Split. Godine 1976. postaje stalnom članicom SNG Opere u Ljubljani. Ponovo se 1977. vraća u HNK Split gdje ostaje kao vodeći solist do 2001. U svojoj bogatoj opernoj karijeri odigrala je više od šezdeset glavnih uloga u operama Puccinija, Verdija, Giordana, Leoncavalla, Donizettija, Mozarta, Čajkovskog, Monteverdija, Smetane i drugih, te hrvatskih autora Jakova Gotovca, Ivana pl. Zajca, Josipa Hatzea, Borisa Papandopula, Silvija Bombardellija i drugih. Maestro Papandopulo pisao je za nju brojne skladbe, a maestro Silvije Bombardelli napisao je za nju operu Bakonja fra Brne. Gostovala je u svim domaćim opernim kućama te u inozemstvu (Europa i SAD). Također nastupa s velikim simfonijskim orkestrima u standardnom i modernom koncertnom repetoaru. Česta je gošća glazbenig programa radija i TV. Snimala je nekoliko samostalnih CD-a za CROATIA RECORDS, ORFEO i HTV.

Cynthia Hansell-Bakić kao cjelovita glazbeno-scenska osobnost visoke muzikalnosti i snažne izražajnosti obilježila je 2013. godine 40. obljetnicu svoje umjetničke karijere koju i danas njeguje, ali i nadopunjava je i proširuje kao redovna profesorica pjevanja na Umjetničkoj akademiji u Splitu i Muzičkoj akademiji u Zagrebu.

Zoran Velić (Split, 1985) diplomirao je 2008. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof.Đorđa Stanettija i gostujućeg profesora K. H. Kammerlinga, kod kojeg je 2009. završio i postdiplomski studij na Mozarteumu u Salzburgu. U Splitu je učio klavir u klasi prof. Kosovke Čudine (GŠ Josip Hatze) i već tada osvojio brojne nagrade : dvostruki je laureat natjecanja Daleki akordi (Split, 1996. i 1998), pobjednik državnih natjecanja solo pijanista (Sisak, 1997; Dubrovnik, 2003), a zajedno s Marinom Limićem pobijedio je i na natjecanju klavirskih dua (Vinkovci, 2001); pobjednik je u svojim kategorijama na međunarodnom natjecanju Zlatko Grgošević (Zagreb, 2000. i 2002.) i apsolutni pobjednik na međunarodnom natjecanju Etide i skale (Zagreb, 2002), prvonagrađeni je na državnom natjecanju u Dubrovniku (2005), dobitnik je Yamaha nagrade na Akademiji u Zagrebu (2005). Od brojnih koncertnih nastupa ističu se koncerti u Zagrebu (diplomski koncert u Hrvatskom glazbenom zavodu, recital u maloj dvorani Vatroslava Lisinskog, recital u Matici Hrvatskoj…), Splitu (recitali i nastupi na velikoj sceni i foyeru HNK , Galerija Meštrović), Osijeku (na memorijalu Darko Lukić), Zadru (na Donatskim večerima), Rijeci i Samoboru (na festivalu Samoborska glazbena jesen)….U prosincu 2012. godine nastupio je na humanitarnom koncertu "Koncert s predsjednikom" za udrugu "Most" u splitskom HNK. U travnju 2014. godine izveo je Mozartov koncert u A - duru KV 414, u splitskom HNK, pod dirigentskom palicom Pavla Dešpalja. Nastupao je sa Splitskim komornim orkestrom pod ravnanjem Ivana Repušića, zatim sa Zagrebačkom filharmonijom pod ravnanjem Vjekoslava Šuteja te Simfonijskim orkestrom HRT-a pod ravnanjem Tomislava Fačinija. Kao solist nastupio je i uz i Zagrebačke soliste.

Usavršavao se na seminarima eminentnih pedagoga – K. H. Kammerlinga, K. Bogina, V. Krpana, Đ. Tikvice, A. Valdme, D. Cikojevića, I. Kordić, C. Stanczyka.

Član je udruge MAG (mladi akademski glazbenici), od 2010. godine radi kao profesor glasovira u glazbenoj školi Josip Hatze u Splitu, a od 2014. kao korepetitor na pjevačkom odsjeku na Muzičkoj akademiji u Splitu.