Novosti / Objavljeno: 3/11/2015

Apsurdna i nepravedna žrtva kao uvjet života

Apsurdna i nepravedna žrtva kao uvjet života

Dramski ansambl HNK Split premijerno će u subotu 14. ožujka izvesti dramu Idomenej Rolanda Schimmelphenniga, jednog od najznačajnjih europskih dramatičara. Predstavu režira Rene Medvešek, a u njoj igraju: Nenad Srdelić, Snježana Sinovčić Šiškov, Anastasija Jankovska, Nikša Arčanin, Trpimir Jurkić, Petra P. Kovačić, Sara Ivelić, Mia Čotić, Pere Eranović i Bojan Brajčić.

Dramski ansambl HNK Split premijerno će u subotu 14. ožujka izvesti dramu Idomenej Rolanda Schimmelphenniga, jednog od najznačajnjih europskih dramatičara. Predstavu režira Rene Medvešek, a u njoj igraju: Nenad Srdelić, Snježana Sinovčić Šiškov, Anastasija Jankovska, Nikša Arčanin, Trpimir Jurkić, Petra P. Kovačić, Sara Ivelić, Mia Čotić, Pere Eranović i Bojan Brajčić.

Dramski ansambl HNK Split premijerno će u subotu 14. ožujka izvesti dramu Idomenej Rolanda Schimmelphenniga, jednog od najznačajnjih europskih dramatičara. Predstavu režira Rene Medvešek, a u njoj igraju: Nenad Srdelić, Snježana Sinovčić Šiškov, Anastasija Jankovska, Nikša Arčanin, Trpimir Jurkić, Petra P. Kovačić, Sara Ivelić, Mia Čotić, Pere Eranović i Bojan Brajčić.

Idomenej je kretski kralj i junak Trojanskoga rata čiji se svijet ruši kad mora podnijeti žrtvu veću i od vlastita života. U svijetu umjetnosti Idomeneo je najpoznatiji po istoimenoj Mozartovoj operi, premijerno izvedenoj 1781. u minhenskom kazalištu Cuvilliés. Roland Schimmelpfennig, jedan od najznačajnijih europskih dramatičara, svog je Idomenea napisao 2008. i praizveo u istom tom bavarskom kazalištu. Legenda o Idomeneju otvara jedno od najtežih pitanja: kakav je to život čiji je uvjet postojanja apsurdna i nepravedna žrtva? Ratnik Idomenej na povratku iz Troje upada sa svojom flotom brodovlja u strašnu oluju i zaklinje se da će, ako se spasi, žrtvovati prvo živo biće koje sretne na obali. Na obali ga dočeka njegov mladi sin... Od tog trenutka legenda se račva u nekoliko varijanti, a Schimmelphenig u svom filozofsko-dramskom spjevu prati svaku od tih narativnih linija kroz usta glumačkog kolektiva, svojevrsnog kora. Po riječima dramaturginje predstave Lade Martinac Kralj ta „skupina oponaša i unutrašnje glasove lica, i daje dijaloške naznake, ali nikad ne glumi lica o kojima govori. To im naprosto nije cilj. Schimmelpfenningova skupina, kao i skupina glumaca predstave pred vama, zajednica je koja se ne bavi sobom. Ona je tu radi drugoga, onih o kojima priča i vas kojima priča i tako nudi publici, skupini pred sobom poziv za zajedništvo na osnovi suživljavanja, te intelektualnog i moralnog propitivanja a povodom tragične priče o grčkom junaku Idomeneju.“

Idomenej je prva režija Renea Medvešeka na sceni splitskog Hrvatskog narodnog kazališta, a osim režije Medvešek potpisuje i prijevod teksta, te scenografiju. Osim njega autorski tim predstave čine dramaturginja Lada Martinac Kralj, kostimografkinja Ana Marin. Matija Antolić autor je scenske glazbe, a kao glazbena podloga koriste se i zvukovi zadarskih Morskih orgulja arhitekta Nikole Bašića. Oblikovatelji svjetla i zvuka su Zoran Mihanović i Tomislav Luetić, a jezična savjetnica Jagoda Granić. Premijera na sceni HNK Split je 14. ožujka s početkom u 20 sati, a sljedeće reprizne izvedbe na programu su 16, 17. i 25. ožujka u 19:30, te 2. travnja u 20 sati.