Novosti / Objavljeno: 3/11/2021

Skladbe kasnog romantizma na programu novog koncerta Komornog orkestra HNK Split

Skladbe kasnog romantizma na programu novog koncerta Komornog orkestra HNK Split

U petak i subotu 12. i 13. ožujka s početkom u 19 sati Komorni će orkestar Hrvatskog narodnog kazališta Split pod ravnanjem maestra Jure Bučevića na velikoj sceni splitskog teatra izvesti koncert s repertoarom djela Aleksandra Glazunova, Gyule Beliczaya, Edwarda Elgara i Igora Frolova.

Novooformljeni ansambl svoj je koncertni život započeo programom baroknih pa potom klasičnih skladatelja da bi se ovog  puta prihvatio izvedbe djelâ kasnog romantizma. Koncert započinje izvedbom Teme s varijacijom op. 97 Aleksandra Glazunova (1865 – 1936), ruskog skladatelja, istaknutog glazbenog pedagoga i dirigenta iz razdoblja ruskog kasnog romantizma. Kao skladatelj u svom je opusu vješto pomirio nacionalizam i kozmopolitizam u ruskoj glazbi. Slijedi Serenada u d-molu, op.36 Gyule Beliczaya (1835 – 1893), u svijetu najpoznatijeg mađarskog skladatelja zadnje trećine 19. stoljeća, zanimljive umjetničke osobnosti koji je usporedno sa skladateljskom i glazbeno-pedagoškom umjetničkom karijerom ostvarivao i onu željezničkog inžinjera. Slijedi Serenada za gudački orkestar u e-molu, op.20 Edwarda Elgara (1857 – 1934), glasovitog engleskog skladatelja čija su brojna djela sastavni dio klasičnog koncertnog repertoara glazbenih sastava širom svijeta. Kratka trostavačna skladba nastala je 1892. no pretpostavlja se kako je riječ o preradi suite koju je Elgar napisao nekoliko godina ranije. Serenada je jedna od najranijih Elgarovih skladbi koja se do danas zadržala u standardnom repertoaru. Ono što djelo  odlikuje svakako je mladalački šarm dok istovremeno sadrži naznake vještina koje su krasile Elgarov opus u njegovoj zreloj fazi. Koncert će zaklučiti Divertimento Igora Frolova u kojem će kao solisti nastupiti violinist Valter Lovričević i violist Pavel Kandrusevich. Ruski skladatelj i glazbeni pedagog Igor Frolov (1937 – 2013), učenik velikog Davida Ojstraha, nije imao formalno obrazovaje kao skladatelj a ipak je za sobom ostavio neka izuzetno vrijedna djela. Divertimento  je izvorno pisan za dvije violine i klavir, da bi ga za potrebe predstojećeg koncerta Pavel Kandrusevich preradio za violinu, violu i gudački orkestar.