Novosti / Objavljeno: 3/29/2021

Birane skladbe pasijanske tematike na programu koncerta Simfonijskog orkestra HNK Split

Birane skladbe pasijanske tematike na programu koncerta Simfonijskog orkestra HNK Split

Čar Velikog tjedna nazvan je koncert koji će Simfonijski orkestar Hrvatskog narodnog kazališta Split održati u srijedu 31. ožujka na velikoj sceni splitskog Kazališta. Pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića na programu su birane skladbe pasijanske tematike. Kao soloistica nastupit će sopranistica Antonija Teskera i mezzosopranistica Terezija Kusanović. Odabrana djela Haydna, Schuberta, Čajkovskog, Wagnera i Verdija svojom heterogenošću i širinom odražavaju pokornički duh Velikog tjedna, u pripravi za svetkovinu Uskrsa, najvećeg kršćanskoga blagdana. 

Na samom početku koncerta izvest će se završni dio slavnog oratorija Franza Josepha Haydna Sedam posljednjih Kristovih riječi na križu, i to sedmi stavak Oče, u ruke tvoje predajem duh svoj!, te orkestralni Potres kojim djelo i završava. Ova Haydnova partitura svakako spada u najznačajnija vokalno-instrumentalna sakralna djela, a u Splitu je zadnji put u cijelosti izvedena 2001. godine. 

Slijedi pjesma Ave Maria Franza Schuberta, vjerojatno najpoznatija njegova skladba, koju izvodi Terezija Kusanović, a ozračje meditativnosti nastavlja i Molitva, treći stavak kontemplativne suite Mozartiana Petra Iljiča Čajkovskog. Suitu je Čajkovski napisao 1887. na 100. godišnjicu Mozartove opere Don Giovanni u počast velikom skladatelju. Preludij operi Parsifal Richarda Wagnera nudi svojevrsnu duhovnu zapitanost kojom odiše čitava opera koja, temeljena na kristološkom misticizmu, stoji na koncu Wagnerova velebnog opusa. Slijedi još jedna Ave Maria, ovaj put Verdijeva iz opere Otello i to u izvedbi sopranistice Antonije Teskere. Koncert zaključuje Čar Velikog petka iz Parsifala Richarda Wagnera koji, uz Preludij, zasigurno spada među najljepše Wagnerove orkestralne skladbe. Djelo je to koje otajstvo muke Isukrstove pred samu smrt donosi uvjerljivošću kojoj je teško naći ravnu u cjelokupnoj glazbenoj literaturi.