Novosti / Objavljeno: 11/15/2023

Orašar po prvi put u pretprodaji za kazališne pretplatnike

Orašar po prvi put u pretprodaji za kazališne pretplatnike

S čak deset izvedbi „Orašara“ u prosincu i tri početkom siječnja, Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split obradovat će svoju publiku u predstojećim blagdanskim danima. Najizvođeniji i najpopularniji bijeli balet, plesna bajka o božićnom snu djevojčice Klare i ove se godine izvodi na koreografiju Waclawa Orlikowskog koji je na splitsku scenu prenijela Božica Lisak, a očaravajuću glazbu Petra Iljiča Čajkovskog izvodi Orkestar HNK Split pod ravnanjem maestra Vetona Marevcija.

Prvi ovosezonski „Orašar“ na programu je 1. prosinca, a slijede izvedbe 2. 11., 12., 14., 16., 18., 19., 20. i 21. prosinca te 3., 4. i 5. siječnja.

Prodaja ulaznica za predstavu, u kojoj širom svijeta uživa publika svih generacija, započet će u ponedjeljak 21. studenog na blagajni Kazališta kao i u online prodaji, a prije toga u pretprodaji će ulaznice moći kupiti samo pretplatnici HNK Split. Svaki će pretplatnik, od 16. do 20. studenog moći kupiti po dvije ulaznice za željenu izvedbu „Orašara“ uz predočenje svoje iskazničke kartice ili upisom broja kartice ako ulaznice kupuje online (na adresi https://bit.ly/ticketsHNKSt).

Ukrajinski koreograf Waczlaw Orlikowsky svog je „Orašara“ postavio u HNK u Zagrebu 1970. i od tada je ta koreografija postala standardna u brojnim uprizorenjima na hrvatskim baletnim pozornicama. U prosincu 2003. na pozornicu splitskog HNK prenijela ju je koreografkinja Božica Lisak. Splitski „Orašar“ je raskošna baletna produkcija s više od 130 izvođača na sceni, solista i članova ansambla splitskog Baleta te mladih polaznika Baletnog studija čiju plesnu izvedbu glazbeno prati orkestar i ženski zbor HNK Split.

Veliki je Čajkovski bio jedan od rijetkih skladatelja koji je svoju glazbu skladao u uskoj suradnji s koreografima, stvorivši djela koja su, ne samo s glazbenog i scenskog stajališta savršena, nego svojom ritmičnošću i tematskom raznolikošću udovoljavaju i specijalnim zahtjevima baletne pozornice, potičući na ples. Tajnu omiljenosti „Orašara“ Waczlaw Orlikowsky ovako je objasnio: „Odrasli prepoznaju u njemu čar romantike, a djeca uživaju u bajci kojoj je junakinja i sama dijete koje živi, igra se i sanjari među drugom djecom.“

Na Badnju večer okuplja se rodbina, daruju se pokloni. Malena Klara, gradonačelnikova kći, od omiljenog kuma Drosselmeyera dobiva lutka kojim se mogu razbijati orasi. Uzbuđena i radosna djeca odlaze na spavanje, Klara tone u san a u snu se događaju čarolije. Njen Orašar raste i oživljava, napadaju ga miševi sve dok Klara papučom ne ubije mišjeg kralja. Orašar se pretvara u Princa, božićno drvo raste i postaje prekrasna, snijegom prekrivena jelka u čarobnoj šumi u kojoj Snježna kraljica Klaru odvodi u carstvo lakih i slobodnih bijelih pahuljica da bi, potom, Princ Klaru odveo na dvor svoga oca, Kralja slatkiša. Krasote koje tamo doživljava traju samo do jutra i buđenja u kojem ispod božićnog drvca nalazi svog malog drvenog Orašara.

U ulozi Klare izmjenjivat će se balerine Ami Inoue, Valerie Lin i Rimi Mizuoka, Vilu šećera tumačit će Eva Karpilovska, Hazuki Tanase, Irina Čaban Bilandžić, Valerie Lin i Ami Inoue, Princ će biti solisti splitskog Baleta Danijel Podruško, Takafumi Tamagawa, Valerij Ljubenko i Matteo Valente. Glamuroznu Snježnu kraljicu igrat će Matea Milas, Arisa Hirono, Josephine Mansfield i Ania Bartkowski, kao Drosselmeyer nastupit će Valerij Ljubenko, Jake Milston i  Marco Carrer. U naslovnoj ulozi Orašara bit će: Vincet Gerbet, Christian Lamanna, Takafumi Tamagawa i Matteo Valente, dok će Kralja miševa igrati Ashatbek Yusuzphanov i Leonardo Souza.