Novosti / Objavljeno: 5/8/2015

Splitski gudački kvartet i Jadranka Garin izvode Mozarta i Schumanna

Splitski gudački kvartet i Jadranka Garin izvode Mozarta i Schumanna

Splitski gudački kvartet s gošćom pijanisticom Jadrankom Garin održat će u subotu 9. svibnja s početkom u 20 sati u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split koncert na čijem su programu dvije skladbe Wolfganga Amadeusa Mozarta i Roberta Schumanna.

Splitski gudački kvartet s gošćom pijanisticom Jadrankom Garin održat će u subotu 9. svibnja s početkom u 20 sati u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split koncert na čijem su programu dvije skladbe Wolfganga Amadeusa Mozarta i Roberta Schumanna.

Splitski gudački kvartet s gošćom pijanisticom Jadrankom Garin održat će u subotu 9. svibnja s početkom u 20 sati u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split koncert na čijem su programu dvije skladbe Wolfganga Amadeusa Mozarta i Roberta Schumanna.

Gudački kvartet br. 14 u G-duru, poznat kao „Proljetni“ Mozart je skladao u Beču 1872. Jedan je to od šest Mozartovih kvarteta posvećenih njegovom prijatelju i štovatelju Josephu Haydnu koje kritičari opisuju kao čistu ljepotu i radost, uzvišeni doprinos komornoj glazbi, a općenito se smatraju njegovim ponajboljim ostvarenjima. Individualno tretiranje sonatne forme i klasična uravnoteženost homofonih i polifonih elemenata svrstavaju ta djela u najviša dostignuća komorne glazbe 18. stoljeća, a prvi među njima, Gudački kvartet br. 14 u G-duru, K 387 “Proljetni”, pripada kratkotrajnom, ali najsretnijem razdoblju Mozartova života u Beču (vjenčanje s Constanzom) i vremenu kad komponira i svoje prvo scensko remek-djelo, operu Otmica iz Saraja.

Druga skladba na programu predstojećeg koncerta je Glasovirski kvintet u Es-duru, op.44 Roberta Schumanna, romantičnog pjesnika glazbe i skladatelja najpoznatijeg po impresivnom opusu klavirskih i solo-pjesama, no i brojnih komornih skladbi među kojima najistaknutije mjesto zauzima upravo ovaj kvintet što ga je Schumann skladao 1842, posvetivši ga supruzi pijanistici Clari Schumann. U glazbenom smislu, mnogi neposredne i plodne utjecaje na nastanak Kvinteta vide u prethodnom postojanju Schubertova Glasovirskog trija, također u Es-duru, također s pogrebnim motivom u drugom stavku i također sa završnicom koja dramatski uskrsava prethodne tematske motive. No, Schumannov je Kvintet posve odskočio i zaživio kao djelo koje je postalo komornom romantičnom prekretnicom i to ne samo zbog Schumannove odlučnosti da prvi na posve nov način 'suprotstavi' klavir gudačima, nego i zbog njegove anticipacije brojnih mogućnosti koje su se u to vrijeme pred klavirom kao budućim koncertnim instrumentom tek otvarale.

Splitski gudački kvartet osnovan je 2005, a osnivači su mu iskusni i istaknuti glazbenici sa splitske glazbene scene koji su svoje obrazovanje započeli u Splitu. Danas, nakon međunarodnih karijera (Španjolska, Italija, SAD), vodeći su ljudi u gradskim glazbenim institucijama (Hrvatsko narodno kazalište, Glazbena akademija). Splitski gudački kvartet promiče bogat repertoar klasične, ali i popularne glazbe, namijenjen širokoj publici. Osim klasičnog i pop-repertoara, u suradnji s plesnom školom u Splitu priređuju i visoko cijenjene te odlično posjećene Večeri argentinskog tanga. Približavajući se proslavi desete obljetnice djelovanja, Splitski gudački kvartet održao je niz hvaljenih koncerata diljem Hrvatske te postao značajan faktor u glazbenom životu Splita nastupajući na ljetnim festivalima (Splitsko ljeto, Splitske glazbene večeri, Glazbene večeri Sv. Franje), ali i obilježavajući glazbeni život Splita vlastitim koncertnim sezonama. Njegovi članovi su: Valter Lovričević i Ana Tošić D'Ambra (violine), Igor Smoday (viola) i Mihovil Karuza (violončelo).

Jadranka Garin rodila se u Čileu u obitelji hrvatskih iseljenika. U Hrvatskoj živi od 1974. godine. U Splitu je završila srednju glazbenu školu i jezičnu gimnaziju. Upisala je studij klavira na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, gdje je diplomirala 1986. u klasi prof. Harryja Guseka. Poslijediplomski studij završila je 1990. u klasi prof. Vladimira Krpana. U njenom glazbenom formiranju interes za komornu glazbu pobudili su seminari kod Tonka Ninića. Održala je mnogobrojne solističke i komorne koncerte u svim značajnijim glazbenim središtima Hrvatske, susjednim zemljama te Njemačkoj, Italiji, Grčkoj i Siriji. Nastupala je sa Splitskim komornim orkestrom pod ravnanjem maestra Pavla Dešpalja i Orkestrom Opere splitskoga Hrvatskoga narodnoga kazališta pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića, s klarinetistom Željkom Milićem nastupala je na Glazbenim večerima u sv. Donatu i drugdje. Kao komorna glazbenica ostvarila je uspješnu suradnju s mnogim stranim i domaćim glazbenicima. Stalno je zaposlena kao docent na Umjetničkoj akademiji u Splitu kao profesor klavira i komorne glazbe, te je gostujući profesor klavira na Glazbenom odjelu Fakulteta prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti u Mostaru, Bosna i Hercegovina.