Nabucco, nezaobilazno Verdijevo remek-djelo i ove godine na Peristilu

Nabucco, nezaobilazno Verdijevo remek-djelo i ove godine na Peristilu

Nabucco, uz Aidu najomiljeniji i najizvođeniji operni naslov Splitskog ljeta Opera Hrvatskog narodnog kazališta Split izvest će dvaput na 66. Splitskom ljetu, u utorak i četvrtak 21. i 23. srpnja na Peristilu. Izvedbama će po prvi put ravnati maestro Jure Bučević, a predstava se igra u režiji Georgija Para i Jelene Bosančić.

Nabucco, nezaobilazno Verdijevo remek-djelo i ove godine na Peristilu

Uz Orkestar, Zbor i Balet HNK Split kao protagonisti nastupit će pjevači koji su se i protekle dvije godine, od premijere ove inscenacije Nabucca predstavili splitskoj publici. U naslovnoj ulozi  babilonskog kralja Nabucca bit će talijanski bariton Devid CecconiBože Jurić Pešić nastupit će kao Ismaele u prvoj izvedbi, da bi u drugoj tu ulogu pjevao brazilski tenor Max Jota, kao Abigaille ponovno ćemo gledati i slušati sopranisticu Danielu Schillaci već dobro poznatu splitskoj publici, u ulozi Zaccarije izmjenjivat će se Ivica Čikeš i Božo ŽupićAntonija Teskera bit će Fenena, Mate AkrapVinko Maroević i Branka Pleština Stanić tumačit će uloge Svećenika, Abdalla i Anne. Peristilska izvedba opere Nabucco bila je prva glazbeno-scenska produkcija rađena isključivo za otvorenu pozornicu na carskom trgu pred splitskom katedralom. Verdijevo je remek-djelo premijerno na Peristilu postavljano sveukupno šest puta. Ovog ćemo Ljeta, pod glazbenim vodstvom maestra Jure Bučevića koji debitira kao dirigent Nabuccagledati produkciju koja je premijerno bila postavljena 2018. a čiju režiju potpisuju Georgij Paro i Jelena Bosančić.

Nabucco je opera koja je trajno ustanovila reputaciju Giuseppea Verdija kao velikog opernog skladatelja. „S ovom operom uistinu započinje moja umjetnička karijera“, rekao je sam Verdi. Opera u četiri čina, skladana 1814. na libreto Temistoclea Solera, temelji se na starozavjetnim knjigama O kraljevima, Jeremija, Tužaljke i Daniel i dramama A. A.-Bourgeoisa and F. Cornua. Povijesni događaji o izgonu Židova od strane babilonskog kralja Nabukodonosora pozadina su romantičnom i političkom zapletu. Zborska arija Va pensiero zasigurno je najpopularnija u operi i kao takva postala je prepoznatljiv i nezaobilazan dio opće kulture kao izraz opće žudnje narode za slobodom.

Pored dirigenta i redatelja autorski tim predstave čine: scenografkinja Dinka Jeričević, kostimografkinja Sonja Obradović (prema idejnim rješenjima Irene Sušac i Lea Kulaša), koreografi Miljenko Vikić i Ljiljana Gvozdenović, zborovođa Frane Kuss, oblikovatelj svjetla Srđan Barbarić, te autorica scenskog pokreta Ljiljana Gvozdenović.