Pjesme domaćih autora i sefardski napjevi u izvedbi prvakinje splitske Opere

Pjesme domaćih autora i sefardski napjevi u izvedbi prvakinje splitske Opere

Mezzosopranistica Terezija Kusanović, operna prvakinja Hrvatskog narodnog kazališta Split, na solističkom recitalu nazvanom Serenade na koncertu u srijedu 29. srpnja u Meštrovićevom Kaštilcu, predstavit će se pomno biranim programom domaćih popijevki Josipa Hatzea, Dore Pejačević, Borisa Papandopula kao i izborom rijetko izvođenih napjeva bosanskih Židova sefarda. Terezija Kusanović pjevat će uz klavirsku pratnju Vesne Podrug Kossjanenko i uz gostujući nastup basa Marija Krnića. Koncert koji se održava u sklopu 66. Splitskog ljeta započinje u 21 sat. 

Pjesme domaćih autora i sefardski napjevi u izvedbi prvakinje splitske Opere

O izboru pjesama za svoj koncert Terezija Kusanović je rekla: “Drago mi je da sam dobila priliku izvoditi repertoar kojem sam se posvetila u trenutku kad nismo mogli izaći iz svojih kuća, kad nisam mogla stati na pozornicu koja mi život znači. U toj sam se situaciji počela baviti liedom, solo-pjesmom. Logično mi je bilo da, u teškim trenucima za Hrvatsku to bude baš solo-pjesma hrvatskih autora. Prije svih to je Hatze, naš Splićanin, za kojeg mi je žao što je pomalo zanemaren skladatelj. Bio je Mascagnijev student koji je slijedio put svog profesora i ima fantastičnu vokalnu liriku. Pored njega tu su i odabrane pjesme iz ciklusa pjesama Dore Pejačević te iz dva ciklusa Borisa Papandopula Varoške pjesme iz Splita i Kaštela i Pjesme iz Bosne.” U programu recitala su i folklorne pjesme bosanskih Židova sefarda na ladino jeziku u obradi Emila Cossetta iz ciklusa Cancion sefardita de Bosnia. 

Tereziju Kusanović domaća operna publika dobro poznaje po brojnim velikim ulogama mezzosopranskog repertoara koje je ostvarila na pozornici HNK Split. Iz velike galerije likova koje je tumačila tako se mogu izdvojiti: Azucena u Trubaduru i Preziosilla u operi Moć sudbine Verdija, Dalila u Samson i Dalila Saint-Saensa, Suzuki u Puccinijevoj operi Madama Butterfly, Mary u Wagnerovom Ukletom Holandezu, naslovna uloga u Bizetovoj Carmen, Lola u Cavalleria rusticana Mascagnija, Judita u istoimenoj Paraćevoj operi, Eva u Zajčevom Nikoli Šubiću Zrinjskom, Doma u Gotovčevoj operi Eri s onoga svijeta i brojne druge. Operna i koncertna pjevačica, prvakinja opere HNK Split, docentica solo pjevanja na Umjetničkoj akademiji u Splitu, rođena je u Splitu gdje je završila svoje glazbeno obrazovanje. Nakon što je diplomirala glazbenu pedagogiju, upisala je studij solo pjevanja kod prof. Nelli Manuilenko. Diplomirala je operno i koncertno pjevanje te vokalnu pedagogiju. Kasnije je pod mentorstvom prof. Manuilenko stekla zvanje magistre umjetnosti na Muzičkoj akademiji u Zagrebu istovremeno pohađajući majstorske radionice kod znamenitih vokalnih pedagoga i umjetnika kao što su Biserka Cvejić, Dunja Vejzović, Olivera Miljaković, Marvin Keenze, Cynthia Munzer, Gerhard Zeller, Gary Glaze, Eva Blahova, John Blakely, Vladimir Venejev i Fiorenza Cedolins.  
Profesionalnu karijeru operne pjevačice započela je glavnom ulogom Judite u istoimenoj novoj hrvatskoj operi skladatelja Frane Paraća u HNK Ivan pl. Zajc u Rijeci te je, tri godine kasnije, reprizno pjevala na premijeri Judite u HNK u Splitu. Osim na opernoj pozornici Kusanović je vrlo uspješna kao koncertna pjevačica. Njezin repertoar uključuje brojne solo-pjesme hrvatskih i stranih autora kao i oratorije, mise i simfonije.