en-UShr-HR

68 Splitsko ljeto news detail

Dodjelom festivalskih nagrada završilo 68. Splitsko ljeto

Dodjelom festivalskih nagrada završilo 68. Splitsko ljeto

Dodjelom festivalskih nagrada Judita za najveća umjetnička postignuća u dramskom i glazbenom festivalskom programu, večeras je, na otvorenoj pozornici naSustipanu završilo 68. Splitsko ljeto. Svečanost zatvaranja uslijedila je nakon posljednje festivalske izvedbe, baletne predstave Veliki Gatsby, a festival je zatvorenim proglasio župan Splitsko-dalmatinske županije Blaženko Boban. Ocjenjivački sudovi nagrade Judita glavnog medijskog pokrovitelja, dnevnog lista Slobodna Dalmacija odlučili su da Judita za dramski program pripadne glumici Petri Kovačić Botić za naslovnu ulogu u predstavi LizistRATa, a Juditu za najznačajnije umjetničko postignuće u glazbenom dijelu programa dobit će tenor Max Jota za ulogu Adorna u operi Simon Boccanegra.

Dodjelom festivalskih nagrada završilo 68. Splitsko ljeto

„S velikim sam zadovoljstvom i ponosom primio vijest o nagradi Judita koja mi je dodijeljena. Prije svih želio bih zahvaliti ocjenjivačkom sudu. Nagrada je pripala meni ali bez tima HNK Split, mojih kolega i svih uključenih u ovu produkciju, ne bi bila moguća. Posebne zahvale maestru Ivi Lipanoviću koji je vjerovao u moju spremnost da se suočim s ovom ulogom i koji mi stalno  postavlja izazove otkrivanja novih uloga“, poručio je brazilski tenor Max Jota, stalni gost Opere splitske nacionalne kazališne kuće, koji nije bio u mogućnosti osobno doći na svečanost dodjele nagrada.

„Velika je svar dobiti priliku igrati lice poput  Lizistrate, a još je veća stvar surađivati s redateljem kao sto je Paolo Magelli. Imala sam sreću iskusiti to dvoje istovremeno. Čast mi je što sam tu priliku dijelila sa krasnim glumačkim kolektivom i autorskim timom. Izraženo zajedništvo i međusobna podrska snažno su pridonijeli ovoj nagradi“, riječi su  Petre Kovačić Botić, glumice Dramskog ansambla HNK Split, dobitnice Judite za dramski program.

Nagrade Judita laureatkinji Petri Kovačić Botić uručio je ravnatelj Festivala Srećko Šestan, a u ime odsutnog Maxa Jote nagradu će primiti organizatorica i tajnica glazbene direkcije HNK Split Ivana Smoljanović.

68. Splitsko ljeto, festival duge tradicije koje organizira Hrvatsko narodno kazalište Split, trajalo je od 12. srpnja (kada je započeo festivalski pretprogram)  i za 34 ovogodišnja festivalska dana publici ponudilo 47 izvedbi, od čega sedam izvedbi četiri operna naslova, deset izvedbi osam dramskih predstava, pet plesnih predstava u ukupno šest izvedbi, 16 koncerata, dvije likovne izložbe, predstavljanja knjiga i jednu glumačku radionicu. Premijerno su izvedene opera Giuseppea Verdija Simon Boccanegra na Peristilu, dramska predstava LizistRATa po motivima Aristofana, Homera, Predraga Lucića i Mate Matišića, balet Veliki Gatsby te multimedijalni glazbenoscenski performans The Stranger Within. Predstave su se odvijale na ukupno 15 otvorenih i ambijentalnih pozornica, mahom u Splitu ali i Vrlici, u Postirama, u Tučepima, Gatima te u Šibeniku. Na programima održanim u Splitu postotak popunjenosti gledalištâ bio je 82%.

Festival je održan pod visokim pokroviteljstvom Predsjednika Republike Hrvatske, te pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija RH, Grada Splita i Splitsko-dalmatinske županije. Generalni sponzor Festivala je OTP banka, a generalni medijski pokrovitelj dnevni list Slobodna Dalmacija.

____________________________________________________________________

*Obrazloženja ocjenjivačkih sudova nagrade Judita:

Judita za najveće umjetničko postignuće glazbenog dijela Festivala, obrazloženje:

Nagradu Judita za najbolje umjetničko ostvarenje glazbenog programa 68. Splitskog ljeta, žiri ocjenjivački je sud jednoglasno odlučio dodijeliti brazilskom tenoru Maxu Joti za ulogu Gabrielea Adorna u operi Simon Boccanegra Giuseppea Verdija, u produkciji ansambala Opere splitskog Hrvatskog narodnog kazališta.
Školovan u rodnom Brazilu i Italiji, Max Jota dobitnik je više nagrada na međunarodnim pjevačkim natjecanjima. Od 2020. godine stalni je gost Opere HNK Split te je uočljivo njegovo pjevačko sazrijevanje u ulogama Vojvode od Mantove u Rigolettu, Orontea u Lombardijcima, Ismailea u Nabuccu, Turridua u Cavalleriji rusticani, Riccarda u Krabuljnem plesu i Calafa u Turandot.
Tumačeći ulogu Gabrielea Adorna u Verdijevom Simonu Boccanegri iskazao se  kao tenor lijepog oblikovanog glasa u svim registrima, doživljene interpretacije i izražajne dikcije. Na dojmljiv i jedinstven  način iznio je ulogu mladog, zaljubljenog i zaluđenog mladića, rastrganog raznim emocijama prema Simonovoj kćeri Ameliji te prema Simonu. Od početne uloge buntovnog mladića pretvorio se u muževnog i odgovornog čovjeka, a gradacija njegova lika pokazala je iznimnu ljepotu, snagu i agilnost dramsko - lirskog glasa Maxa Jote.

Čestitamo na uspjehu!

Ocjenjivački sud u sastavu: Marija Ramljak, dirigentica, Vesna Coufal Jaić, profesorica solo pjevanja i prof. dr. sc. Goran Sučić, predsjednik žirija,

Judita za najveće umjetničko postignuće dramskog dijela Festivala, obrazloženje:

„Za razliku od prošlogodišnjeg izdanja dramskog programa Splitskog ljeta, kad je u konkurenciji za nagradu „Judita“ Slobodne Dalmacije iskakala prezasićenost i dominirala preponderancija osrednjih predstava, ljetošnju je dramsku programsku trpezu organizatorski nositelj Festivala koncentrirao na nevelik broj djelâ od kojih je svaki na osobit način gorio lučju svoje vlastite vatre. Upola manji broj naslova i dvostruko veća energija uložena u jedincati domaći premijerni nastup ovogodišnjeg Splitskog ljeta – multiautorska Lizistrata – pokazao se neporecivim matadorskim slavodobitnim adutom što je podjednako zaokupio i pažnju gledateljstva i kuntentnost samoga stručnog žirija.
Pravično važući važeće pretendente ponuđene oku arbitrarne zjenice, ovaj je sastav žirija, unisonim razgledom s vlastite promatračnice, „okinuo fotku“ na kojoj se kao laureatkinja nagrade „Judita“ Slobodne Dalmacije jasno vidi lik Lizistrate iz istoimene predstave, odnosno njezina nositeljica mlada dama dramskog ansambla HNK Split – Petra Kovačić Botić.
Da, kad smo već kod antičkih referenata začetim u Aristofanovoj Lizistrati, helenističkoj tradiciji iz stare Grčke, ustanovit ćemo latinskim izrijekom iz jezika vršnjaka joj Rima, točnije njegovog carstva, ovako: glumačka heroina Petra Kovačić Botić svojom je srčanom kreacijom demonstrirala sadržaj formule koji podrazumijevamo pod egidom primus inter pares; dočim, s druge strane potvrđujući se kao stameni kamen zaglavni – možda i kao kamen kušnje? – potvrdila se kao istinski i omaterijalizirani fragment pars pro toto, pri čemu iz snage vlastitog individualiteta za sobom u artističkom gorenju povlači čitav ansambl što ju okružuje. Ona je bila osovina predstave, ansambl joj je dao perspektivu. U kolažu autorske kvadrifore iz koje su dramaturginja Željka Udovičić Pleština i redatelj Paolo Magelli dali inicijalni imput i uokvirenu glazuru, Petra Kovačić Botić iz skice praautorskih predložaka vrsnom je glumačkom gestom gotovo kiparskom portretnošću izmodelirala skulpturu lika što joj je bio povjeren i zadan na obradu i izradu. Čestitamo!“

Ocjenjivački sud u sastavu: Siniša Vuković, književnik i kritičar, predsjednik žirija; Ivo Bonković, zamjenik glavne urednice Slobodne Dalmacije; Karla Leko, dramaturginja