Novosti / Objavljeno: 7.8.2015.

My Life Matije Dedića, Minje Kuzmanić i Darka Stanojkovskog

My Life Matije Dedića, Minje Kuzmanić i Darka Stanojkovskog

My Life naziv je koncerta koji će, u sklopu 61. Splitskog ljeta, održati jedan od najistaknutijih hrvatskih jazz-glazbenika Matija Dedić zajedno s pjevačicom Minjom Kuzmanić i udaraljkašem Darkom Stanojkovskim u vrtu splitske Galerije umjetnina u subotu 8. kolovoza s početkom u 21 sat.

My Life naziv je koncerta koji će, u sklopu 61. Splitskog ljeta, održati jedan od najistaknutijih hrvatskih jazz-glazbenika Matija Dedić zajedno s pjevačicom Minjom Kuzmanić i udaraljkašem Darkom Stanojkovskim u vrtu splitske Galerije umjetnina u subotu 8. kolovoza s početkom u 21 sat.

Ovaj projekt razvio se, kako se to često dešava, iz osobnog prijateljstva dva glazbenika, Matije Dedića i Darka Stanojkovskog, čije prijateljstvo traje još iz doba zajedničkog studija jazza u Grazu. Darko je u Matiji pronašao osobu koja je sposobna interpretirati njegove skladbe s velikom senzibilnošću i ukusom, spajajući tradicionalno i kreativno. Tako je nastao projekt pod nazivom My life gdje se u instrumentalnim skladbama nanovo potvrđuje Matijino virtuozno pijanističko i skladateljsko umijeće.

Vokalni djelovi, u izvedbi Minje Kuzmanić, počivaju na zbirci pjesama To find a shelter indijskog pjesnika i filozofa 19. stoljeća Bhaktivinode Thakura. Ljepota Thakurovih stihova leži u transformirajućoj snazi i duhovnoj čežnji kroz koju pomažu da okusimo svoju izvornu prirodu, odvodeći nas na duhovno putovanje, a glazba stvara posebno ozračje i odvodi slušatelja u drugačiju stvarnost. Aura mira, molitve, dubokih osjećaja i zanesenog nadahnuća širi se kroz slobodne ritmove koji pokreću izražajne melodije i tonske boje.

Matija Dedić (Zagreb, 1973), jedan je od danas najpoznatijih hrvatskih jazz glazbenika koji s klavirom druguje još od predškolske dobi, nastavlja ga u srednjoj glazbenoj školi Vatroslav Lisinski, a dovršava na Jazz odjelu glazbene akademije u Grazu. U svestranoj glazbeničkoj obitelji od početka je izložen različitim glazbenim žanrovima, od kojih najčešće i najradije odabire jazz izričaj, ali ga rado nadopunjuje izletima u brojna druga glazbena područja: od zabavne, pop i etno glazbe, do klasike. Premda je u svojoj pijanističkoj i skladateljskoj karijeri nanizao nebrojeno suradnji s najeminentnijim hrvatskim i svjetskim glazbenim imenima, kao i impresivan broj priznanja i nagrada, Dedić nije ni trofejni ni fah kolekcionar, nego glazbenik izrazito kreativnog nerva i nemira, stalno otvoren novim izazovima. Jedan od takvih nesumnjivo je i projekt My life koji je nakon nedavne studijske realizacije i prvih pohvala kritike krenuo i u svoj pohod na publiku.

Minja Kuzmanić (Split, 1968) glazbeno je obrazovanje započela u rodnom gradu, nastavila ga na odjelu za klavir Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu, produbila ga studijem dirigiranja u Grazu na Universität für Musik und darstellende Kunst, te svoje glazbene horizonte, zajedno sa suprugom Darkom Stanojkovskim, nastavila širiti u Indiji, istražujući suštinu glazbenih formi drugih kulturnih tradicija. Susrećući se s novom vrstom glazbe, njezin se glazbeni ukus razvija, a život uz meditacijsku glazbu dobiva posve novu dimenziju koju od 2006. godine, kad se vraća u rodni Split, nesebično dijeli i prenosi i na nove naraštaje podučavajući klavir i glazbenu teoriju u glazbenoj školi Boris Papandopulo. Posljednjih godina svoj izraz pronalazi u devocijskom pjevanju, težeći pritom jednostavnosti i čistoći osjećaja koje želi podijeliti s publikom.

Darko Stanojkovski (Ploče, 1965), osnovno klavirsko te srednje udaraljkaško obrazovanje stječe u Splitu, a nastavlja ga u Grazu studijem jazz udaraljki u klasi profesora Manfreda Josela, te nagradama s međunarodnih jazz natjecanja još u vrijeme studija. Slijede suradnje s istaknutim imenima jazza, ali i vrlo rano paralelno bavljenje glazbenom pedagogijom u Salzburgu, Tirolu, Schwazu, Telfsu, Splitu... Pod utjecajem indijske devocijske glazbe kod najistaknutijih majstora započinje studij indijskih udaraljki (karatale, table i mridanga) što ga zajedno s Minjom Kuzmanić odvodi i do samih korijena te glazbene kulture. U Split se vraća 2006. i od tada podučava udaraljke u glazbenoj školi Josipa Hatzea. Kao skladatelj i perkusionist, Darko u svojim skladbama otkriva bogatu raznolikost ritmova, a profinjenošću izvedbe nudi i sasvim nove zvukovne slojeve. Nadahnut duhovnom tradicijom vedske kulture i melodijama istoka, povezuje istočne i zapadne tradicije, nastojeći njihove spone približiti i publici.